Bábel - Hesnával a világ

Egy világ, ahol a legelképesztőbb dolgok is megeshetnek – és egy riporter, aki felkutatja, bemutatja, elmeséli ezeket. Úgy, ahogy valóban megtörténtek. Nem ad hozzá, nem vesz el belőle. Ez a BÁBEL – Hesnával a világ. Következő adás: április 25, 21:30, m1

Fotók innen-onnan

Friss topikok

Belestünk a burka mögé

2010.11.16. 07:48 Hesna

Afganisztánt a hatvanas években hippiföldnek hívták, állítólag rengeteg fiatal jött ide a világ minden tájáról, nem kevesen a jó minőségű hasis miatt... akkor még biztonságos volt az ország, sokkal szabadabban éltek a nők is.

Aztán jöttek a háborúk, a szélsőséges eszmék, és a nők elvesztették szinte minden jogukat. Sajnos olyan tradíciók alakultak ki, hogy ha egy nő özvegyen marad, vagy elválik tőle a férje (háromszor ki kell mondania: elválok, elválok, elválok) akkor az asszony magára marad. Ez többnyire azt jelenti, hogy nem lesz, aki eltartsa, bevétel nélkül marad, mivel a nők itt nem nagyon vállalhatnak munkát sem, vidéken legalábbis ez szinte lehetetlen. Úgyhogy marad a koldulás: itt Kabulban gyakran látni az út szélén csoportban ácsorgó, kolduló asszonyokat.

Ezen a helyzeten is próbál segíteni néhány nemzetközi szervezet, azzal, hogy munkát ad a nőknek. Olyat, amit otthon is elvégezhetnek: varrás, szövés, kötés, gyöngyfűzés. Ez persze segít azokon a nőkön is, akik férjnél vannak,hiszen sokszor rokkant a férj, vagy dolgozik, de így is éhezik a család.

Egy ilyen központba látogattunk el, és amikor beszabadultam a nők közé, végre azt is meglestem, mi rejlik a burka alatt! :)  

52 komment

Címkék: munka nők kendő afganisztán forgatás nyomor burka segélyszervezetek

A bejegyzés trackback címe:

https://hesna.blog.hu/api/trackback/id/tr802451679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

labi 2010.11.16. 10:58:37

Miért kell állandóan ráncigálni azt a szegény kamerát?
Tengeribeteg lettem, mire végignéztem. :)

orient 2010.11.16. 11:07:34

hát le a kalappal. Nem tudom hova valósi vagy a neved alapján , de nem semmi ilyen helyre merészkedsz. Én hosszabb ideig voltam beirutban de az mesedélután ehhez képest. Véleményezni nem szeretném az ottani embereket, mert valószínűleg azonnal kimoderálnál olyat írnék. Nem vagyok jó véleménnyel róluk finoman szólva sem amint sejthető, annak ellenére hogy én inkább Amerika ellenes vagyok a külpolitikájában.

Szerintem fogd a Gucci táskádat és menj át Irakba, az a kúltúra (arab) sokkal vonzóbb mint az afgán, akarom mondani ott van kultúra legalább...

Persze sajnálom én szerencsétlen afgán embereket és nőket, de sajnos a sok csapás és vérontás, szegénység ellenére sok nép megtudja őrizni a méltóságát és értelmes lényként próbálja meg kihozni a siralmas helyzetből a legjobbat. Sajnos az afgánokról nem ez a véleményem(tisztelet a kivételnek, de én a többségről beszélek). Pl. arabokról pont az ellenkezőt gondolom. Pl. iraki embereknél rendesebbel ritkán találkoztam eddig, kivéve a kevés őrült fanatikust ami mindenhol van, de a többség teljesen normális és megbízható, családszerető ember. Remélem küldesz majd anyagot irakból is az nagyon érdekelne.

Hepciás 2010.11.16. 11:12:12

Off:
Hülye kérdés. Hesna, te most vagy kinn, vagy korábbi anyagot toltál fel? Tegnapelőtt este a Corvin mozinál (pesti, nem kabuli) láttam egy csajt aki egy az egyben úgy nézett ki mint te.
Megnéztem az első posztot, hogy a könyv promó után húztál ki, de akkor is fura.

@labi:

Ez egy ilyen Blairwitch Project 2.:-)

Jó a (v)blog, hajrá! Csak remegjen minél többet az a kamera!

nickita 2010.11.16. 11:28:54

@Hepciás:
Vmeik postban volt, hogy a szálloda tetején az antenna mellől tolja fel az anyagot a netre. Belevaló csajszi vagy Hesna. Grat.

Macskond 2010.11.16. 11:47:18

Orient2: Ha már szereted az Irakiakat, akkor tiszteld meg őket azzal hogy nem arabnak hívod őket, mivel ezt nem szeretik. Ők perzsák. Perszi innen sok ezer kilóméterről én is arabnak nézem őket, de erre a lényeges elétrésre nekem is úgy hivták fel a figyelmemet.

==T== 2010.11.16. 11:50:33

@orient: Irakban épp most jött divatba a keresztényirtás...

Zelefánt 2010.11.16. 11:54:45

Hmmm... A perzsák nem Iránt lakják?...

orient 2010.11.16. 11:57:02

@Macskond: Akkor javítsd ki a szótáradban:

Az irakiak arabok ízig vérig.Arabul beszélnek, arab történelmük van..stb. Vannak kurdok, perzsák valóban az országban, de az irakiak mint nép arabok többségben, a perzsák kisebbség mint nálunk a sváb, szlovák, cigány...stb.
Az irániak perzsák, valószínűleg velük kevered. Ezen ne vesszünk össze mert én jártam arra sokat.

==T== 2010.11.16. 11:57:14

@Macskond: Tudtommal az irániak a perzsák, az irakiak zömmel arabok.

SBSB 2010.11.16. 11:59:08

@Macskond: Te meg inkább tiszteld meg őket azzal, hogy nem perzsázod le őket, már az irakiakat. A perzsák főleg a jelenlegi Irán területén élnek, Irakban főleg arabok és kurdok élnek. A helyesírásodra nem térnék most ki inkább.

orient 2010.11.16. 12:12:16

@==T==: ezt azért nem mondanám. Ez vonatkozik arra, hogy kevés őrült fanatikus mindenhol van, itthon is. Az arány nem mindegy. Én ezért nem kedvelem az afgánokat mert a törzsi és egyéb iszlám szokásokra hivatkozva nagyon sokan, nagyon sok elítélendő dolgot tesznek.

Iraki muszlimok az egyik legtoleránsabbak az arabok között. Sokkal nyitottabbak és toleránsabbak mint mondjuk egy szaudik vagy mások ahol jó lét van. Ott is vannak őrültek, de nem a többség. Egyébként az iraki terrorakciók jelentős részét nem is irakiak teszik hanem az alkaida importál be srácokat akik vakon engedelmeskednek sokszor, bár vannak helyiek is nyilván.

A közel keleti konfliktus mindkét oldal érdekeb sajnos, ezért nem is lesz béke hamar. Az emberek meg szenvednek, hibáztatni, keresztény ellenességgel vádolni kár őket. Én sosem hallottam még, hogy iraki brutálisan meggyilkolt volna valami családtagot mert mást hordott, vagy elvált, ránézett másra..stb. Biztos előfordul de nagyon ritka lehet ez arrafelé, csak a szervezett csoportokkal van a baj, ideértve az usa-t is sajnos...

Afganisztánban sosem jártam de szerintem az ilyen szokások ott sokkal rosszabbak.

S.Z.I. 2010.11.16. 12:30:02

@Macskond: Húbazz.. inkább meg se szólaltál volna..
Ha már oktatsz, legalább jól tegyed.

newnt55 2010.11.16. 12:34:57

Leperzsázni az irakiakat, állat gáz.
Perzsa állam = Irán
A kamerát azért kell ráncigálni mert így drámaibbnak hat a jelenet.
Érdekes gondolatot olvastam az egész testet elfedő ruciról: sokan azt mondják, hogy ez milyen megalázó a nőnek, stb. hogy el kell takarnia magát. Erre mondják ők, hogy és az nem megalázó amikor meztelenül mutogatják a nők magukat magazinok címlapján és óriásplakátokon?
Ők meghagyják a szépséget a férjüknek, nem mutogatják magukat idegennek az utcán. Érdekes gondolat.

Devil 2010.11.16. 12:54:40

En azt hallottam hogy a Koran szerint a ferfiak es a nok egyenjoguak...

orient 2010.11.16. 12:55:53

@newnt55: érdekes gondolat, de ebben is mint mindenben az arany középút lenne mérvadó. Lehet szépen , igényesen , nem sokat mutatva öltözni, ezért nem muszáj letakarni a kis lábúját is meg az arcát...stb.Ez azért emberi méltóságba ütközik, mint a meztelenkedés is címlapokon, meg kilógó tanga..valahol a kettő között kéne belőni szerintem.

Nézz meg egy régi fekete-fehér egyiptomi filmet. Mindben, mindenki európai, párizsi divat szerint öltözik igényesen, míg a fanatikusok meg nem erősödtek és most ott is mindenki hijab-t hord.

Devil 2010.11.16. 13:39:15

@newnt55: Hat nem egeszen onszantukbol teszik. Sot ebbe az hogyan fer bele hogy nem vallalhatnak munkat vagy sok helyen nem mehetnek egyedul ki az utcara(!)?

newnt55 2010.11.16. 13:39:51

@orient: hát igen, középút kellene csak a nyugati társadalmakban olyan szinten tönkrement az erkölcsi morál, hogy az hihetetlen. A tévében fiatal lányok kilógó mellekkel férfiakon csúszkálnak, stb. Tegnap belenéztem a megőrültek műsorba. :-)

Azért az arab világban sem mindenhol ilyen szigorú az öltözködés, valahol azért engedékenyebbek.

[c] 2010.11.16. 13:40:53

@newnt55: Csak az a különbség - és ez óriási különbség, szvsz - hogy az itteni nő választhat: mutogatHATJA magát, ha akarja. Van persze agymosás, tudatalatti befolyásolás abba az irányba, hogy legyél kurva, élj a testedből, de érett gondolkodású nő felismeri és kivonja magát a hatása alól.
Különben is: a kihívó kurva-külső és a testet - a szemek kivételével - teljesen beborító ruházat között van még néhány fokozat. Aki nem hajlandó zsákot teríteni magára, nem automatikusan kurva, és viszont.

[c] 2010.11.16. 13:41:07

@Devil: A Korán szerint lehet.

orient 2010.11.16. 13:56:33

@newnt55: szóval sem mondtam ilyen szigorú lenne minden arab országban. Csak azt mondtam nem értek egyet a szélsőségekkel, semmilyen vonatkozásban.

Libanonban 30 méteres fehérneműplakátok vannak kint még a szunnita vagy síita negyed körül is. Ez van meg kilógó tangás csajok a beiruti bev.közp.-ban, de látsz mellette totál beöltözött muszlim nőket is ugyan ott. Nekem pl. van képem a beiruti nagymecsetnél, ami mellett egy playboy reklám van kitéve és a nightklub sincs messze. Érdekes...

Míg a 70 években ugyanott nem volt tangás csaj, de beöltözött muszlim nő sem. Idősek azt mondják, senki sem hordott hijab-t, max. az idős asszony tettek valamit a fejükre, de csak hajra, úgy mint ahogy itt is teszik a vidéki asszonyok a kendővel. Ott is mióta megy a balhé azóta van ultra libereális, meg ultra ortodox, ami sosem jó, régen volt jó mikor mindenki kiegyensúlyozott volt.

newnt55 2010.11.16. 13:57:05

@Devil: gondolom az lenne a dolguk, hogy gyereket neveljenek, háztartást vezessenek, ezért nem dolgozhatnak. Talán.
Hogy az utcára miért nem mehetnek egyedül sok helyen, azt nem tudom. Nehogy elcsábítsák? Próbálom megérteni ezt az egészet.
@antiszociális exlúzer: azért az itteni nők mutogatják magukat rendesen, nemcsak címlapokon, tévében, hanem pl. szórakozóhelyeken, stb. A hétköznapi életben. Vagy a kislányok iwiwen myvipen facebookon pózolnak.

newnt55 2010.11.16. 14:04:57

@orient: hát igen, érdekes dolgok ezek
Kíváncsi lennék Szaud-Arábiában mi a helyzet?
Hesnanak meg üzenném: jól nézel ki, csinos vagy. Biztos sokan el akarnak venni feleségül odakint.

PerverzBabi · http://perverzbabi.blog.hu/ 2010.11.16. 14:05:49

Az iszlám szerint a házasság megkötésekor a feleségnek annyi hozományt kellene kapnia, hogy abból bármilyen helyzet esetén (válás, özvegység) az addig megszokott életszínvonalon fenn tudja tartani magát. De hát az emberek mindenhol tesznek a szabályokra.

Az öltözködés erősen kultúrafüggő, láttam már miniszoknyás nőt is menni imádkozni, és van ahol, teljesen eltakarják magukat. Ennek mértékét a vallástudósok is vitatják, és természetesen mindig az éppen beszélőnek van igaza, a többiek rosszul tudják :)

@orient: Valamelyik Germanus-könyvben olvastam, hogy a 20.században az egyiptomiak majmolni akarták az európai kultúrát, ezért láthattad a régi filmekben "modernebbeknek" őket.

[c] 2010.11.16. 14:06:53

@newnt55: Ez igaz. De nem hiszem, hogy ennek egyetlen alternatívája a burka és a nők eltiltása a munkától és attól, hogy egyedül kimehessenek az utcára.

selyemhegedu 2010.11.16. 14:08:11

@labi: +1.

Nagyon jok a riportok, meg erdekesek is, de tenyleg sokkal jobb lenne ha nem rangatnad a kamerat. Nagyon csinos vagy, de megis jobb lenne ha nem mindig teged latnank amikor megszolalsz hanem azt amirol/akirol szo van. Koszonom hogy elmondhattam.

selyemhegedu 2010.11.16. 14:09:25

Ja, es megvalami, ha mar igy belejottem. Vagy a videok lehetnenek hangosabbak, vagy az elejen/vegen az intro/outro lehetne sokkal hallkabb. mindig felhuzom maxra a hangerot, aztan lepisszegnek amikor vegeter a riport.

orient 2010.11.16. 14:18:25

@PerverzBabi: egyértelmű, mindenki európát akarta majmolni. Most is, csak Amerika is a képben van. Nem volt ezzel semmi gond csak európa ne vetkőzne ki magából ennyire. Azért Európa még mindig a kultúra központja a világban, ha a művészeteket, irodalmat és hasonlókat nézzük. Persze van sok szar is manapság, de sok érték is maradt!

white zimbabwean 2010.11.16. 14:32:06

Az öltözködésben igen nagy különbség van az arab országok között pl. Jordániában az uralkodó felesége nagyon csinos hölgy akit divatos kosztümökben lehet látni. Tunéziában láttam kendős de miniszokszoknyás helybeli nőket is. (Az ottani női ruhaüzletek kínálata - a hazaihoz viszonyítva- nagyon jó nagyon divatos holmikat árulnak.) Afganisztán kemény dió a 70-es évek elejéig rend volt, a sahot egy küldföldi útja alatt a sógora megbuktatta, akit a családjával a nem sokkal a később a szovjetek által támogatottak kivégeztek... Ne feledjuk, hogy a 80-as években a mudzsahedek voltak a jó fiúk akik USA támogatással harcoltak a szovjetek ellen. Őket dicsőíti a Rambo 3 és az egyik akkor készült James Bond film. Belőlük lettek aztán a tálibok. (Ne feledjük az Irak-Irán háborúban USA Szaddam Husszeuint támogatta..)

newnt55 2010.11.16. 14:45:09

@white zimbabwean: érdekes, hogy előtte meg Iránt támogatta az USA, fegyvereket adott el nekik(pl. F-14 repülőt)
Hát ez az USA is megéri a pénzét.
Csak gondolom a forradalom után Irán nem ismerte el Izraelt így közellenség lett az amcsiknak.

mikka 2010.11.16. 15:02:50

@newnt55:

Kozelkelet politikai ismereteid meglehetosen szegenyesek..gondolom, ezert van egy, az Allamokat is lesajnalo velemenyed. Nem is varom hogy megertsd az osszefuggeseket az USA kozelkeleti politikajat illetoen..

Egyebkent ha valaki egy "normalis" szekularis de muzulman orszagba akar latogatni javaslom Torokorszagot. Kovetendo pelda lenne minden muzulman orszag szamara. Ataturk az egyik legfontosabb allamferfi volt hazanktol keletre az elmult evszazadban..

newnt55 2010.11.16. 15:19:21

@mikka: lehet, de én akkor is csak azt látom, azt nyomja a média, hogy USA az isten és terrorizmus ellen küzd, Irak, Irán, palesztinok, tálibok a gaz ellenség.
Jó ez a közel-keleti helyzet, sok sok érdekcsoport van akinek nagyon is jó a puskaporos levegő.
Na de mi lehet Hesnaval?

Edward Nygma 2010.11.16. 15:19:44

Hesna, azért vigyázz magadra.

Avenarius 2010.11.16. 15:33:28

@newnt55:
a különbség ott kezdődik, hogy a nyugati nőt senki nem kötelezi arra, hogy meztelenül mutogassa magát. pénzt akar a szerencsétlen, de attól az még az ő választása.
iránban viszont nem igen választhat, hogy zsákot (kényelmetlen műszálas ruhát) húzzon-e a fejére, vagy sem.

Hesna, nagy tisztelet neked, szerintem is szupercsaj vagy.

Avenarius 2010.11.16. 15:34:53

@newnt55:
ja, hogy te azt a kifejezést használod, hogy "erkölcsi morál"! akkor nem mondtam semmit, bocsi. veled nem vitatkozom :)

Avenarius 2010.11.16. 15:43:26

@white zimbabwean:
a charlie wilson háborúja ebben a témában szerintem jó kis film. (és philip seymour hoffmann nagyon jó benne.)

tehran 2010.11.16. 15:47:40

@Avenarius professzor:
Iranban eppenhogy valaszthat az ember lanya!
Zsakot semmifelekeppen nem kell a fejere huznia!
A Hesnaehoz hasonlo kendo/sal boven eleg!
Iran pont az az orszag, ahol a nok nem fedik az arcukat, csak a hajukat.
Nem is ertem, miert pont Irant hoztad fel...

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.16. 15:52:23

@Macskond:

"Ha már szereted az Irakiakat, akkor tiszteld meg őket azzal hogy nem arabnak hívod őket, mivel ezt nem szeretik. Ők perzsák."

Az irakiak túlnyomó többsége arab. Perzsa 1 % sincs.

PerverzBabi · http://perverzbabi.blog.hu/ 2010.11.16. 15:57:37

@tehran @Avenarius professzor: Azért nem egészen ugyanaz a "választás" jelentése egy alapvetően muszlim országban és egy nyugati országban. Nálunk se választás kérdése, hogy meztelenül vagy ruhában megyünk-e utcára, mert ugyanúgy lesittelnek itt is. Egyszerűen csak más a norma.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.16. 16:10:12

Egyébként érdemes az arab zenetévéket nézni, a világ legszebb nőit ott látni.

Még Szaúd-Arábiában is nézik ezeket a csatornákat, elrejtett műhold-antennákkal... Egyébként ázsiai stílusú erotika van ezeken a csatornákon, azaz semmi mezetelenkedés, de nagyon erotikus így is.

Nekem direkt úgy van állítva a műholdvevőm, hogy bejöjjenek ezek a csatornák. De a neten is lehet nézegetni, hallgatni arab énekesnőket...

gothmog 2010.11.16. 16:10:30

@Avenarius professzor:
Afganisztán története dióhéjban: "valaki visszaütött".

ninezero 2010.11.16. 16:13:08

@newnt55: ez a "takarjuk le, tartsuk idebent, biztonságban, nehogy elcsábítsák" pont az a része ennek a szokásnak, amitől, mint nyugati embernek, fel kéne álljon a szőr a hátadon :P

attól még, mert ilyen romantizáló, szépelgő dumába bújtatják ("védelmezni kell", "elrejteni a szépségét", "nehogy a látványa felizgassa az idegen férfiakat"), attól még az egésznek az a lényege, hogy a nő tárgy, gyerek, tulajdon, aki teljesen vagy félig döntésképtelen, és ha öt percig sétál egyedül az utcán, akkor tuti elcsábítják, vagy megerőszakolják, vagy kurva lesz.

a férfinak persze semmi felelőssége nincs, mert ugye, ő nem tud uralkodni magán, ha lát egy nőt, ezért inkább húzzuk zsákba a nőt... :P

ennyi, a többi csak szépelgő körítés.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.11.16. 16:20:19

"@Macskond: Orient2: Ha már szereted az Irakiakat, akkor tiszteld meg őket azzal hogy nem arabnak hívod őket, mivel ezt nem szeretik. Ők perzsák. Perszi innen sok ezer kilóméterről én is arabnak nézem őket, de erre a lényeges elétrésre nekem is úgy hivták fel a figyelmemet."

Elég rosszul magyarázták e neked.
Az irakiak ugyanis valóban arabok.

A perzsák ugyanis az irániak.

ave 2010.11.16. 16:23:56

Miert kell rangatni a kamerat? Gondolom az latszik, hogy nincs aki kezelje a kamerat. Fogj a kezeben, es ahogy mozog, mozog a kamera is.
Hesna nem kameraman, ez egy videoblog, nem egy film.

Mrazenec 2010.11.16. 16:56:50

@orient: érdekes hozzáállás úgy megítélni egy országot, hogy sosem jártál arra. én dolgoztam Afganisztánban hét hónapig, és rengeteg olyan emberrel (férfival és nővel )találkoztam, akikről példát vehetnél...mellesleg meglehetősen régi kultúrával rendelkező országot szólsz le...

orient 2010.11.16. 18:35:56

@Mrazenec: ok lehet igazad van, nem jártam ott sosem és igazságtalan ítélkezni. Közel keleten sokat jártan, éltem. Feleségem arab, én is beszélek elég jól, tudom Afganisztán más világ mint közel kelet, csak nekem nagyon rossz tapasztalatom volt afgánokkal mindenhol. pl. Iránba sosem jártam de 10 irániból 9 jó véleményem van, és nem kevésbe botlottam eddig a keleten. Afgánokról is ez alapján alakítottam véleményt, sokkal találkoztam ott és nem menekülttáborban. Feleségem miatt előítéleteim nincsenek, csak tapasztalatra építek, ez lehet nem helyes!!! Minden nemzetben vannak olyanok akiktől lehet tanulni, nyilván afgánok között is, lehet teljesen tévesen ítélem meg őket, de én a sokból eggyel sem találkoztam akivel normális kapcsolat, beszélgetést lehetett volna kialakítani. Véletlen? Talán, akkor elnézést kérek, és próbálok majd jövőben esélyt adni a dolognak. Én nyitott vagyok rá! Az arab rokonaim sem kedvelik őket és általában sehol ahol megfordulok a keleten. Törököt kedveljük, iránit is. Néhány arab országról és emberekről nincs jó véleményünk szintén, pedig ott a nyelv és kultúra is egyezne. Szóval Jó emberek mindenhol vannak, rosszak is, viszont van egy kép ami kialakul az emberben bizonyos népcsoportokról, akaratlanul. Én dolgozom rajta és próbálok nyitott és független lenni a véleménynyilvánításban! Ha ezzel megsértek valakit, elnézést...

_Flood_ 2010.11.16. 18:35:56

akkor most nézzük megy együtt Hesna "másik oldalát" ;)

www.hesna.hu

PerverzBabi · http://perverzbabi.blog.hu/ 2010.11.16. 18:52:54

@ninezero: Abban azért hivatalos adatok nélkül is egyetérthetünk, hogy nagyobb eséllyel követ el erőszakot egy férfi, mint nő. A lényeg, hogy egy nő számára előírás, hogy nőiességét csak a férje tapasztalhassa meg, ahogy a férjnek is előírás ugyanez.
Egyébként úgy tudom, a férfiaknak is előírás a szerény öltözet, eltakarva a térd és köldök közötti részt, illetve a hosszú haj sem illendő.

Mrazenec 2010.11.16. 19:01:11

@orient: korrekt válasz, elfogadva:-)

Zahara 2010.11.16. 20:06:10

Most nincs időm végigolvasni a kommenteket meg megnézni a videót, de Hesna, ma van az Áldozati Ünnep! Nem lehetett volna arról valami, hogy az afgánok hogy ünnepelnek? Ott az év másik 364 napja (363, ha megtiszteljük a másik ünnepünket is) a hülyemuszlimozásra.

macskond 2010.11.16. 20:33:46

Mea culpa, mea maxima culpa!
Köszönettel , telepitettem a frissitett firmware-t :-), Jól megkaptam. Persze az irániak a perzsák és nem az irakiak.
Tényeg kár volt megszólalnom.... :-(

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.11.17. 16:51:37

drága hesna, remélem te leszel az új chrudinák alajos, bár esztétikailag már előtte jársz fényévekkel :)

a burka meg azért műszálas, mert az átlag magyaron is műszálas az ing meg a zokni. erre van pénz, olcsón, kínából. hidd el, van természetes anyagból készült is :)

a kamerát tényleg ne rángasd, mert egyrészt az olvasókat jobban érdekli az autón kívüli világ, másrészt meg ha Téged akarunk nézni, vannak sokkal jobb képek is a rosszul bevilágított, taxi mélyén készült snitteknél.
süti beállítások módosítása